Hyvä palvelukokemus: Kotipizza sisiliskoineen

kotipizza_690px

Ajelin lasten kanssa Pohjanmaalla ja pistäydyimme lounaalle Ylivieskan Kotipizzaan. Kyllä se vaan on niin, että aina kun lapset saavat erityishuomiota, paikan palvelusta jää vanhempana myönteinen mielikuva.

Mistä mielikuva hyvästä palvelusta sitten muodostuu? Tietysti teoista, mutta myös sanoista. Siitä kokemuksesta, että tulee ymmärretyksi juuri omanlaisenaan asiakkaana ja juuri omanlaisine tarpeineen. Lapsiperheenä, parina tai sinkkuna, miten sitten liikkeellä onkaan.

Tässä paikassa tulin hyvälle tuulelle jo kassalla tilausvaiheessa. Kun jutustelin lasten juomamieltymyksistä, työntekijä otti aiheesta kopin ja jakoi omia kokemuksiaan aiheesta. Ei siis vain murahtanut jotain, vaan heittäytyi keskustelemaan pieneksi hetkeksi.

Kun huomasin unohtaneeni nuorimmaisen juoman ja jonotin maksaakseni kylmäkaapista haetun pillimehun, työntekijä huikkasi tiskiltä, että voisin mennä sen kanssa suoraan pöytään.

Kun keräilin syönnin jälkeen tavaroitamme, hän kiikutti luoksemme korillisen kumisisiliskoja. ”Meillä on tapana antaa lapsille tällainen.”

Kun astuimme ovesta ulos, hän huuteli vielä iloiset heiheit.

Summa summarum: Säästin euron ja auton takapenkillä kulkee nyt kaksi kumista sisiliskoa. Niitäkin tärkeämpi on kuitenkin pienten eleiden jättämä hyvä mieli.

Ei vielä kommentteja. Kirjoita ensimmäinen!