Momolu – uusi suomalainen hittibrändi lapsille pyrkii kansainvälisille markkinoille

Momolu – uusi suomalainen hittibrändi lapsille pyrkii kansainvälisille markkinoille
Kuva: Momolu

Momolu on Leena Fredrikssonin luoma pandahahmo, joka on huimassa kansainvälisessä nosteessa. Nyt Momolu ja ystävät ilahduttavat perheen pienimpiä myös suomenkielisissä lastenkirjoissa. Momolu-panda auttaa muita eläimiä löytämään ratkaisuja haasteisiinsa kannustamalla heitä käyttämään omia taitojaan ja vahvuuksiaan. Yhdessä tekemällä eläimet löytävät, oppivat, tekevät virheitä, pitävät hauskaa ja oppivat aina jotain suunnittelusta matkan varrella.

Momolu Minis-lyhytanimaatiot ovat tähän mennessä keränneet jo 1,5 miljoonaa katselukertaa digitaalisilla alustoilla.

Momolu-maailmaa kehitetään suomalaisessa sisällöntuotantoyhtiö Ferlyssä kansainvälisin voimin, ja ilmassa ovat lähteen mukaan kaikki menestyksen merkit

Momolusta on jo tehty pitkä animaatiosarja: Momolu ja Ystävät. Sarja tulee katsottavaksi ensi vuonna kymmenien miljoonien ihmisten katsottavaksi Iso-Britannian, Kanadan ja monien muiden maiden televisioon.

Tilanne on poikkeuksellinen, sillä englanninkielisiin maihin päätyy levitykseen suomalaistuotantojen sarjoja todella harvoin. Suomessa animaatio tullaan näkemään tulevaisuudessa YLE:llä.

Syksyllä Momolu-brändillä julkaistaan lisäksi sekä mobiili- että konsolipelit globaaleilla alustoilla. Momolun ympärille syntyy myös kirjoja, paperituotteita ja audiomateriaalia.

“Momolu asuu ystäviensä kanssa saaristossa, jossa heillä on toisinaan ongelmia päiviensä aikana. Mutta kun he työskentelevät yhdessä, on aina luova ratkaisu! Olipa he auttavat Kani Bania sisustamaan satama tai suunnittelevat saaren vuosittaisen sadonkorjuujuhlat, eläimillä on niin paljon tietoa suunnittelusta ja hauskaa matkan varrella.”

Pikkupandan kansainvälistä ilmiötä on ollut rakentamassa kovan luokan ammattilaisten joukko. Ferly on suomalainen, sisältöihin ja brändinrakentamiseen erikoistunut yritys, painottaen osaamisensa lapsille sopivaan sisältöön.

Visuaalinen ilme ja lämminhenkinen arvomaailma mahdollistavat laadukkaan ja kestävän kotimaisen brändin. Momolu kannustaa lapsia luovuuteen ja omien vahvuuksien löytämiseen.


Kaiken takana on introvertin muotoilijan ja taidepedagogin luoma satumaailma, joka ammentaa inspiraationsa suomalaisesta saaristosta

Jokainen lapsi kokee tulevansa kuulluksi, kertoo introvertiksi tunnustautuva Fredriksson.

Momolussa seikkaileekin erilaisia persoonia, joiden kaiutta kaikki lapset voivat löytää samaistuttavan hahmon. Kaikilla hahmoilla on erikoistaitoja, joista taas muut hahmot voivat ottaa oppia.

Otava tuo toukokuussa markkinoille hauskan kääntökirjan pienemmille. Hieman isommat lapset pääsevät taas sukeltamaan suosikkipandan maailmaan Momolu-puuhakirjan kautta.

Lämminhenkiset seikkailut ja ystävyyden arvostus miellyttävät perheen pienimpien ohella kaikenikäisiä.

Lue myös:

Suomalainen lasten­ruoka­yrittäjä aloitti yhteis­työn Michelle Obaman kanssa

Riku Nieminen: “Apple palautti poikani Brawl Stars-peliin käyttämät 3200e” Mitä tehdä jos lapsi onnistuu tekemään peliostoja ilman lupaa?

Alma 9 ja Villa 8, heistä kuullaan vielä! Matilda Lasten kapina – katso vaikuttava video!

Ruuhkavuodet toimitus

Ruuhkavuodet toimitus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *