Lentoyhtiön uudistus takaa matkustajilleen rauhallisen lennon: matkustajat näkevät ennen lennon varaamista, missä lapsimatkustajat istuvat 

Lentoyhtiön uudistus takaa matkustajilleen rauhallisen lennon: matkustajat näkevät ennen lennon varaamista, missä lapsimatkustajat istuvat 
Kuva: Hanson Lu

Teksti: Anna-Leena

Japan airlines-lentoyhtiön uudistus on yhtiön mukaan saanut paljon positiivista palautetta. Uudistuksesta uutisoi 20minutos-lehti.

Tavoitteena taata maskustajien viihtyvyys

Pienen lapsen tai vauvan vieressä matkustaminen voi olla stressava kokemus – varsinkin, jos lapsi itkee koko matkan. Taatakseen matkustajiensa viihtyvyyden lennon aikana, Japan Airlines on kehitellyt ratkaisun, joka lentoyhtiön mukaan on saanut erittäin positiivisen vastaanoton sosiaalisessa mediassa. 

Sen sijaan, että Japanilainen lentoyhtiö panostaisi lapsimatkustajiensa viihtyvyyteen, yhtiö on kehitellyt tavan vähentää lasten äänistä ja kiukutteluista aiheutuneiden valitusten määrää tarjoamalla matkustajilleen vaihtoehdon valita istumapaikkansa sen mukaan, missä lapset istuvat-tai pikemminkin eivät istu. 

Kuva: Hanson Lu. Sen sijaan, että Japanilainen lentoyhtiö tarjoamaa matkustajilleen vaihtoehdon valita istumapaikka sen mukaan, missä lapset eivät istu. 

20minutos-lehdessä julkaistussa uutisessa lainataan Rahat Ahmed nimisen tyytyväisen matkustajan twitter-julkaisua, jossa matkustaja ylistää lentoyhtiön uudistusta.

“Kiitos, kun kerroitte etukäteen missä vauvat, jotka tulevat itkemään ja huutamaan koko 13 tunnin matkan ajan, istuvat. Kaikkien lentoyhtiöiden pitäisi ottaa tämä tapa käytäntöön”, matkustaja hehkutti tilillään. 

“Kaksi viikkoa sitten lensin New Yorkista Qatariin ja vieressäni itki 3 vauvaa”, kimpaantunut matkustaja jatkaa. 

Lentoyhtiö tarjoaakin jatkossa kaikille matkustajilleen mahdollisuuden mainita, jos he lentävän 8 päivän-12 vuoden ikäisen lapsen kanssa. Lentoyhtiön sivustolta lentonsa varaavat matkustajat pystyvät näin ennakoimaan mahdollisia meluhaittoja, ja varamaan paikkansa mahdollisiman rauhalliselta paikalta. 

Vaikka lentoyhtiön mukaan uudistus on saanut paljon positiivista huomiota, vaikuttaa se varsin epäoikeudenmukaiselta ja surulliselta vanhemman näkökulmasta. Ovatko lapset oikeasti ainut mahdollinen häiriötekijä lennon aikana? Mitä ajatuksia lentoyhtiön uudistus sinussa herättää?

Lähde: 20minutos.es

Ruuhkavuodet toimitus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *