Nämä hyvinvointitavat sopivat sinulle horoskooppimerkkisi perusteella parhaiten

woman holding red flower
Kuva: Erriko Boccia

Erilaiset hyvinvointia edistävät tavat ja itsensä hemmottelu ovat hyvä keino huolehtia omasta henkisestä jaksamisesta sekä piristää arkea. Itsestä huolehtiminen kannattaa ottaa mahdollisimman säännölliseksi tavaksi rutiinien avulla, ja yrittää löytää siihen aikaa myös kiireisten ruuhkavuosien keskellä.

Vanhemmilla on usein omat lempitapansa rentoutua ja huolehtia hyvinvoinnistaan, mutta toisinaan vaihtelu virkistää. Hyviä vinkkejä uusista ja sinulle sopivista hyvinvointitavoista voi saada myös horoskooppien avulla.

Horoskooppimerkit jaotellaan neljään eri elementtiin (maa, vesi, tuli ja ilma), joista jokaiselle psykologi ja astrologi Veroshk Williams on määritellyt parhaiten sopivat hyvinvointitavat. Alta voit katsoa oman horoskooppimerkkisi elementin, jos se ei ole vielä ennestään tuttu. Sen jälkeen voit tutustua elementille sopivimpiin hyvinvointitapoihin.

Maamerkit: kauris, härkä, neitsyt
Vesimerkit: kalat, rapu, skorpioni
Tulimerkit: oinas, leijona, jousimies
Ilmamerkit: vesimies, kaksoset, vaaka

Horoskooppimerkeille parhaiten sopivat tavat itsestä huolehtimiseen

Maamerkit

Maamerkit tarvitsevat maadoittavia tapoja arkeensa. Tällaisia voivat olla muun muassa teekupin nauttiminen kaikessa rauhassa, kävely, lemmikin kanssa puuhastelu ja hieronnassa käyminen. Olennaista on ylläpitää rutiinia, joka on helppo ottaa osaksi päivittäistä elämää. Maamerkkien kannattaa välttää hoputetuksi joutumista, aikataulusta hermoilua ja jatkuvaa liikenteessä oloa.

Vesimerkit

Vesimerkeille tekee hyvää erilaiset henkiset tavat ja rutiinit, kuten mietiskely, joka voi tapahtua niin lukemisen, meditaation kuin vaikkapa leipomisen yhteydessä. Pitkät kylvyt tai vedessä oleskelu sopivat myös hyvin vesimerkeille. Vesimerkkien hyvinvoinnille on olennaista käsitellä omia tunteita, missä psykoterapia voi auttaa. Liian intensiiviset aktiviteetit eivät ole vesimerkkien juttu ja unen puute vaikuttaa heihin kaikista eniten.

Tulimerkit

Tulimerkit kaipaavat päivittäiseen arkeensa liikuntaa ja dynaamisuutta. Hyvinvointitavaksi kannattaakin omaksua ulkoilu. Myös uusien paikkojen löytäminen ja niihin tutustuminen tekevät hyvää tulimerkeille. Tulimerkkien ei kannata lähestyä hyvinvointiaan vain yhtenä asiana heidän tehtävälistalla, vaan huolehtia siitä tietoisesti ja olla aina läsnä hyvinvointitavoissaan.

Ilmamerkit

Ilmamerkeille sopivat kaikki luovuuteen liittyvät hyvinvointitavat, eli käsityöt, palapelit, musiikin kuunteleminen, tanssiminen ynnä muu. Ilmamerkkien kannattaa harjoitella mielen tyhjentämistä päivittäin, jotta heidän ylivilkas mieli saa lepoa. Meditaatio ja todella intensiiviset aktiviteetit eivät sovi ilmamerkeille, koska ne voivat aiheuttaa stressiä ja vain pahentaa vilkkaan mielen kuormitusta.

Lähde: Bustle

Teksti: Miia

Ei vielä kommentteja

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Tilaa uutiskirje

Aitoa vertaistukea perhearkeen, lempeästi myötäeläen


Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä tietosuojaselosteesta.