Kuka nyt Crocseja käyttäisi? Lähiömutsin röökikengät myy miljardeja

Kuka nyt Crocseja käyttäisi? Lähiömutsin röökikengät myy miljardeja
Kuva: Mihály Köles

Teksti: Anonyymi kirjoittaja

Kenkien suosio on ilmeisesti noussut räjähdysmäisesti, ja yritys ilmoitti äskettäin, että sen tulot olivat kasvaneet 64 prosenttia ensimmäisellä neljänneksellä viime vuoteen verrattuna ja saavuttaneet ennätykselliset 1,4 miljardia dollaria. Kuluvalle vuodelle ennustetaan 25% nousua. Miksi? Kengäthän mielletään lähiömutsin parvekekengiksi.

1,4 MILJARDIA dollarilla reijällistä kumimateriaaleilla. Sitähän Crocsit on: talvella avokkaan sisällä on pörröinen vuori, kesällä mennään rei’ät paljaana. Crocseja pidetään puutarhasandaaleina, tupakkakenkinä, ja postinhakureissun nopeasti jalkaan potkaistavana jalkineena.

Silti Crocseilla on äärimmäisen huono maine. Ystäväni kertoi jättäneensä treffiseuralaisen siihen paikkaan kun näki miehen jalassa olevan Crocsit. Olisin itse varmasti tehny samoin, ravintolaan ei jumalauta tulla Crocseilla sisälle. Sen roskapussin voi viedä reikäset kumit jalassa, mutta ei hyvänen aika ravintolaan sellaisilla! Hetken luulin olevani vain sivystymätön juntti, joka ei ymmärrä hyvän päälle – kuitenkin 1,4 miljardia.

Julkkikset ovat tuoneet Crocsit pinnalle

Crocsien myynti tapahtuu suurelta osin muutamien valittujen julkkisten ansiosta, jotka ovat tehneet yhteistyötä brändin kanssa. En keksi mitään järkevää selitystä sille, miksi julkkikset haluavat pukea ne hikoavat kammotukset jalkaansa?

Mukana on ollut sellaisia pikkunimiä kuten Justin Bieber, Jennifer Garner, Uma Thurman, Jared Leto, Paul Rudd, Mario Batali, Ariana Grande ja Rihanna. Sitten ystäväni antoi pakit potentiaaliselle puolisokandinaatille, jolla oli Crocsit.

Crocs aloitti sandaalien valmistamisen vuonna 2002, ja se on sittemmin laajentanut kenkämallistoaan mm. saappaisiin, talvikenkiin, kumikenkiin ja varvastossuihin. Crocsin jalkineille tunnusomaista ovat materiaalin lisäksi kirkkaat ja selkeät värit.

Jalkineet valmistetaan Kiinassa, Italiassa, Meksikossa, Vietnamissa tai Bosniassa. -jalkineet on valmistettu Croslite™-materiaalista, joka on huomattava jalkineteollisuuden innovaatio. Croslite™-materiaalin ansiosta voi kuulemma valmistaa mukavia, kevyitä, ergonomisia, bakteerikasvua vähentäviä, hajuttomia ja kierrätettäviä kenkiä.

En seuraa huippumuotia, mikä on sinänsä tosi hyvä juttu. En koskaan voisi kulkea julkisilla paikoilla Crocseissa. Postiakin haen mielummin Adidaksen suihkusandaaleissa.

Lapsille tuo firma tekee päteviä saappaita ja onhan ne kesällä tosi näppärät, kun helppo laittaa jalkaan ja ovat kevyet. Kastuminen ei haittaa ja pesu on vaivatonta. Mutta aikuisella… Hei camoon!

Mutta makunsa kullakin, ja muistetaan että ne kumiset värikkäät sählypallon näköiset jutut on tehnyt kuitenkin sen 1,4 miljardia rahaa.

Lue myös:

Pampers on vienyt vaipat astetta pidemmälle – älyvaippa lähettää ajankohtaista pissadataa

Maailma haluaa sukupuolineutraalimmaksi: mutta mitä tekee lelujätti LEGO?

Näitä en vaihda: Villasukat, sauna ja kirosanat – “Mikään ei lievitä harmitusta paremmin, kuin painokas perkele”

Ruuhkavuodet toimitus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *