Monien lapsiperheiden suosima S-ryhmän Kotimaista-sarja myy kovaa tulosta – pakkaukset aiheuttavat kuitenkin kuumotusta

Monien lapsiperheiden suosima S-ryhmän Kotimaista-sarja myy kovaa tulosta – pakkaukset aiheuttavat kuitenkin kuumotusta
Kuva: S-ryhmä

S-ryhmän suositun Kotimaista-sarjan tuotteita ostettiin koronavuonna 2020 entistä enemmän. Tuoreiden kalojen myynti jopa tuplaantui ja monen muunkin tuoteperheen tuotteet löytyivät yhä useamman perheen ostoskärrystä. Myynnin kasvuun on osaltaan vaikuttanut se, että koronatilanteen vuoksi perheet viettivät viime vuonna paljon aikaa kotona tehden ruokansa itse. Tuotesarja kuumentaa kuitenkin tunteita, ihan vaan pakkaustensa takia.

Mutsit vs. faijat -ryhmässä Facebookissa ajatuksiaan kertoo eräs Minna, joka toteaa, että häneltä lähtee taju, kun hän katselee tuoteperheen ruokapakkauksia.

-Eihän näissä ole mitään järkeä. Miksi näitä ei tavuteta oikein! hän vaahtoaa ryhmässä. Välillä lukee koko tuotteen väärin, kun se on tavutettu ihan päin prinkkalaa, hän manaa.

Esimerkkejä pakkauksista, jotka häiritsevät kuluttajia:

Kuva: S-ryhmä
Kuva: S-ryhmä
Kuva: S-ryhmä

Uuden Kotimaista-sarja pakkaukset tulivat markkinoille reilu vuosi sitten. Yhteishyvän mukaan Kotimaista-tuotesarjan idea on tuoda esille tuotteiden kotimaisuutta

-Suomalaisten arvostus kotimaisuutta kohtaan on noussut, mutta kotimaisten tuotteiden löytäminen saatetaan kokea vaikeaksi. Asiakkaat ovat usein epävarmoja siitä, mikä todella on kotimaista. Halusimme tehdä suomalaisen ruoan ostamisen helpoksi tuomalla kauppoihin laadukkaat ja edulliset Kotimaista-tuotteet. Tuotesarjassa on noin 350 tuotetta, kertoo Kaupallinen johtaja Ilkka Alarotu.

Kotimaista-tuotteet valitaan suomalaisilta elintarviketuottajilta. Kriteerinä on kolmenkertainen kotimaisuus: Tuotteiden valmistus Suomessa, Suomalaiset raaka-aineet, sekä tuotteiden myynti suomalaisten omistamassa kaupassa. Laatu halutaan pitää myös korkeana.

Kotimaista-tuotteiden uudistuneiden pakkauksien lisäksi saatiin leikkeleitä, vitamiinivesiä ja valmis ohrapuuro. Keväällä 2020 tulivat pakastetut kasvispihvit ja laktoositon mansikkajäätelö sekä korppujauho, gluteeniton kaurajauho ja luomumysli. Kesällä sarja laajeni myös makkaroilla, lihatuotteilla ja kasvislisukkeilla.

S-ryhmästä paljastettiin myös sarjan suosituimmat tuotteet vuonna 2020:

  1. Laktoositon kevytmaitojuoma
  2. Kevytmaito
  3. Vaalea lager
  4. Sika-nautajauheliha 23 %
  5. Naudan jauheliha 17 %
  6. Isot kananmunat L15
  7. Naudan jauheliha 10 %
  8. Rasvaton maito
  9. Jääsalaatti pakattu
  10. Kanan fileesuikale maustamaton

Lue myös:

Pampers on vienyt vaipat astetta pidemmälle – älyvaippa lähettää ajankohtaista pissadataa

Kuka nyt Crocseja käyttäisi? Lähiömutsin röökikengät myy miljardeja

Uusi tutkimus: suomalaisnuorten energiajuomien käyttö noussut huolestuttavasti

Ruuhkavuodet toimitus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *